Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Mobilis in mobile – szabad versbe rejtett ritmus

2009.03.28

Gábori Kovács József

Mobilis in mobile – szabad versbe rejtett ritmus

 

Miklya Zsolt: Cérnatánc. Parnasszus Könyvek, Budapest, 2008

 

„Miklya Zsoltnak… még szabadverseiben is alapélménye a kötött forma, ami már csak azért sem meglepő, mert a szabadvers kötöttséget kerülő formája is kötött formának tekinthető – bizonyos korlátok között. A szabadvers a kötöttség kerülésével maga is kötötté válik, így kötöttségét leginkább azáltal veszti el, ha az őt kötötté varázsoló kötetlenségét feloldjuk, és kötött formájú, ritmikus egységekkel vegyítjük a ritmus nélküli sorokat, amivel egyúttal a ritmus dinamikáját is belecsempésszük a szabadversek időnként sodró lendületébe; ha tehát a megfelelő szavak egymás mellé illesztésével, kifinomult képalkotással és kellő érzelmi hullámzással párosítjuk a közbeszúrt ritmikus sorok önmagukon túl is érvényesülő dallamát, a szöveget és annak elemeit is állandóan mozgásban tartó játékot kapunk, melynek eredményeként ezek együttesen, és egyenként, mondhatnám mobilis in mobile is érvényesülnek.”

 

A teljes szöveg itt olvasható: www.spanyolnatha.hu/uj-lapszam/recenzio/cernatanc-gabori-kovacs-jozsef-miklya-zsolt-koteterol/1917/

 

 

 

 

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.